Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Gadanina o MapMakerAW
Autor Wiadomość
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2016-09-14, 16:44   

Skoro dyskutujemy nad formułą następnej edycji to mam tylko jedna prośbę. Mianowicie chciałbym, żeby mapy mogli ocenić JEDYNIE zarejestrowani użytkownicy, a nie goście; unikniemy w ten sposób autorecenzji lub trollowania.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2016-09-14, 17:59   

Z jednej strony przydałoby się mieć więcej czasu, bo recenzji zbyt wiele nie było. Z drugiej jestem przeciwny opcji, w której mapy można ściągać od razu po publikacji, to nie jest zdrowa rywalizacja. Co Wy na pomysł, że poza wrzuceniem mapy do konkursu, trzeba też wystawić co najmniej 1 recenzję, żeby czyjaś mapa liczyła się w konkursie?
Plusy: więcej ocen
Minusy: 1 osoba na 50 akurat przez te 2 miesiące nie znajdzie czasu na danie recenzji
Recenzje dostaną mapy najmniejsze, bo autorzy będą chcieli mieć recenzję 'z głowy'

To jeszcze inna propozycja: co Wy na tabelkę, gdzie każdy - anonimowo - mógłby zaznaczyć, którą mapę(-y) aktualnie gra, żeby nie było tak, że przed II rundą wszyscy już mają konkretne mapy na oku do przetestowania, a potem się okazuje, że 15 z 20 testerów upatrzyło te same (troszkę to tak wyglądało w I edycji). Dzięki nowej tabelce będzie można nie tylko sprawdzić, które mapy są już ocenione, ale które będą. Jak mamy np. 2 mapy, każda po 4 recenzje i 5 dni do końca konkursu...taka tabelka to być albo nie być, czyż nie?

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-09-14, 18:29   

@Ravciozo, trochę tak kulą w płot z tym pierwszym pomysłem. Brzmi to trochę jak zmuszanie kogoś, kto chce wziąć udział w konkursie, do recenzowania na siłę. A co, jeśli wszyscy mapmakerzy ocenią najmniejszą Skę, byle by mieć to z głowy? Zauważcie, że ilość ocen wcale nie idzie w parze z jej wysokością. Przykład "Atak Piratów", który z 8 ocen zebrał średnią 1,38 ;-) Jeśli mapmakerzy mają z przymusu na odwal się pisać recenzje, to ja dziękuję.
Drugi pomysł już trochę lepszy. Tylko bym go troszkę zmodyfikował. Wybieramy powiedzmy 10 user'ów, kończy się konkurs i części map brakuje 1 lub 2 ocen, by być klasyfikowanym. Wtedy tych 10 user'ów dostaje z przydziału losowo wybraną mapę i tydzień na jej ocenę. Owszem, konkurs przeciągnie się o tydzień, ale parę map więcej zakwalifikuje się do końcowej oceny. Tylko trzeba mieć wybraną, zwartą i gotową ekipę, która z przymusu oceni te mapy którym niewiele brakuje. Bo map, którym zabraknie 4 lub 5 ocen, to bym nawet nie brał pod uwagę.
W końcu nawet w sporcie, na IO w sprincie, ktoś się potknie i nie dobiegnie do mety ;-) Tak samo w konkursie, trzeba się liczyć z tym, że ktoś będzie miał pecha i się nie załapie do końcowej klasyfikacji ;-)
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-09-15, 03:47   

Ja tam bym tylko wydłużył czas na głosowanie, adekwatnie oczywiście do ilości dodanych map.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-09-15, 08:49   

krzemo napisał/a:
A) możemy wprowadzić system eliminacji najsłabszych map przez organizatorów.

Nie ma to większego sensu, bo najsłabsze mapy to i ja potrafię ocenić bardzo szybko i nie zajmuje mi to zbyt dużo czasu. W żaden sposób nie wpływa to na tempo mojej pracy. Pamiętam, że jednego dnia zagrałem trzy mapy, bo te dwie pierwsze były tak słabe, że ich przejście i ocenia nie zajęły zbyt dużo czasu.
Bardziej ma to wpływ na jakość konkursu i jego odbiór "na zewnątrz". Bo jeśli robimy konkurs i prezentujemy mapy, które są po prostu nieskończone, to niezalogowani pobierający mapy po prostu stwierdzą: "ale beznadziejny ten konkurs, jak taki szmelc puszczają i jeszcze się tym ekscytują".

krzemo napisał/a:
B) podzielić mapy na kategorie wg rozmiaru albo nawet losowo, np "teraz oceniamy przez 1 miesiąc kolejne 10 map"

Podział na kategorie wraca jak bumerang. Generalnie jestem za, o ile organizator się zgodzi. Więcej kategorii, to też więcej nagród. Czyli większe koszty :roll: Ale podział może być. Tylko jak dzielimy? S, M, L, XL? A może podział na SoD, WoG, HotA? Do przemyślenia ;-)

Wiecie, jest też jeszcze jedna możliwość. Strasznie chcecie, żeby wszystkie mapy zdobyły odpowiednią liczbę ocen i były klasyfikowane. Ja uważam na przykładzie obecnego konkursu, jeśli 5 map na 34 (a startowało ich nawet więcej, bo 38) nie uzyskuje minimum, to nie jest źle. Startując w konkursie trzeba się liczyć, że można tego konkursu nie ukończyć i jest to ryzyko, jak w każdym sporcie ;-)
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-09-15, 08:54   

krzemo napisał/a:
B) podzielić mapy na kategorie wg rozmiaru albo nawet losowo, np "teraz oceniamy przez 1 miesiąc kolejne 10 map"


To może wykończyć duże mapy. Jak ktoś ma mało czasu, a chce się zabrać za taką G, to będzie grał nawet 2 tygodnie. Najlepiej dać więcej czasu na ocenianie, przyjęta formuła nie była wcale zła.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
MDJone

Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 1
Wysłany: 2016-09-15, 12:29   

Siema. Która to była edycja konkursu?
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2016-09-15, 15:41   

MDJone napisał/a:
Siema. Która to była edycja konkursu?

Pierwsza

Zanim napiszę coś pozwolę sobie napisać kilka informacji o wielkości map:
-Na konkursie były 2S, 6M, 6L, 13XL i 5 map większych od XL.
-Top 10 stanowią same L i XL w mniej więcej podobnej ilości.
-Mapy na samym dole są różnych rozmiarów
-Pierwsza mapa większa od XL jest na pozycji 16

Jeżeli chcielibyśmy podzielić mapy względem rozmiarów to jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi do głowy do zrobienie konkursu na mapy o rozmiarach S,M i większych od XL i konkursu dla L,XL. Patrząc na aktualną pozycję map to byłaby najsprawiedliwsza opcja.

Jednak chciałbym jeszcze jedno napisać. Uważam, że nie ma sensu zmieniać formy konkursu. System nie jest perfekcyjny i wymaga poprawy ale nie kompletnego usunięcia i wprowadzenia nowego. Akurat moim zdaniem poruszamy najmniejszy problem czyli czas. Teraz wiemy ile czasu potrzeba na zrecenzowanie danej liczby map więc z ustalaniem czasu nie powinno być większych problemów następnym razem.
PS: Czy można sprawić abym np. jak wpiszę ?author=twórca mapy to żeby mi pokazywało też mapy konkursowe. W końcu jest już po konkursie więc nic na przeszkodzie nie widzę.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
The Judas Kiss 
Maci3k


Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2012
Posty: 21
Skąd: Opatów, Lublin
Wysłany: 2016-09-15, 16:29   

Uważam że jeśli już chcecie robić podział na kategorie, to w następujący sposób:
I: S, M
II: L, XL
III: H, XH, G
i po jednej nagrodzie na każdą kategorię.

Czas głosowania był wg mnie dobry, nie ma co tu kombinować. Jedyną rzeczą, o której na przyszłość można by pomyśleć, to reklama konkursu na innych serwisach o tematyce H3. Bo problemem była mała ilość osób oceniających mapy.
 
mavv 


Wiek: 28
Dołączyła: 11 Cze 2016
Posty: 6
Wysłany: 2016-09-16, 01:26   

Konkurs był świetnym pomysłem, pomimo że nie udało mi się nic wygrać (nic dziwnego, zbugowana mapa :/), to i tak mi się podobało. Jestem 'świeżakiem', jeśli chodzi o robienie map, a ten konkurs mnie zmotywował do popełnienia jednej :D

Jeśli mogę dać jakieś sugestie na przyszłość, to faktycznie wydłużenie czasu mogło by wyjść na dobre. Być może jakaś wstępna weryfikacja przed etapem oceniania, by uniknąć bardzo słabych map? Mam tutaj na myśli szybkie przejrzenie map przez jakiegoś moderatora w edytorze, nie da się uniknąć wszystkich błędnych map, ale chociaż takie niegrywalne już na pierwszy rzut oka odpadną i liczba zgłoszeń się zmniejszy.

Podział na kategorie to całkiem trafny pomysł, można by oceniać najpierw przez pewien czas tylko mapy z pierwszej kategorii, potem drugiej itd.

Ach, no i dobrze by było, gdyby można było wprowadzić drobne zmiany w mapach, za zgodą moderatora. Moja na przykład miała maleńką przeszkodę, która blokowała możliwość przejścia i jedyne, co mogłabym zrobić, to usunąć mapę całkowicie z konkursu - czego, jak zdążyłam zauważyć, nie pochwalacie. Wiem, że zmienianie mapy już w momencie ich oceniania to słaby pomysł, ale jakieś takie drobne zmiany (typu usunięcie przeszkody, zablokowanie jakiegoś czaru itd), by w ogóle uczynić całość grywalną? Czasem takie rzeczy się przegapi, testowałam mapę chyba z pięćdziesiąt razy, a i tak mi to umknęło, bo już nie miałam na to czasu. Fajnie by było, gdyby takie drobne poprawki były tolerowane.
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-09-16, 04:05   

Przydałoby się aby już po wynikach końcowych od razu obok mapy widniał jej autor żeby można było sobie na szybko przejrzeć jaka mapa do kogo należała bez konieczności zaglądania do szczegółów.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
mbehemot 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 547
Wysłany: 2016-09-16, 08:10   

New Year napisał/a:
PS: Czy można sprawić abym np. jak wpiszę ?author=twórca mapy to żeby mi pokazywało też mapy konkursowe

Poprawione.

Mikus napisał/a:
Przydałoby się aby już po wynikach końcowych od razu obok mapy widniał jej autor

Autorzy dodani.

[ Dodano: 2016-09-28, 10:31 ]
INFO odnośnie NAGRÓD: Wczoraj (27 września) złożyłem zamówienie na kubki (MapMaker, Master i okazyjne na 10-lecie AW - szczegóły do kilku dni), powinny do mnie dotrzeć do max tygodnia, czyli nagrody będą wysyłane zaraz na początku października.

[ Dodano: 2016-10-04, 12:54 ]
Kubki już czekają :). O wysyłce będę informował każdego indywidualnie.

DSC_0003.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 105,35 KB

 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-10-11, 15:00   

Kubek dotarł, a wraz z nim zawał serca :-P Odebrałem paczuszkę, idąc zacząłem nią potrząsać i coś w środku klekotało. No więc od razu myślę, że pewnie się potłukł. Ale otwieram paczuszkę, szczelnie zapakowane, myślę sobie ciekawe jak to się stało że tak dobrze owinięta a się potłukło. Otwieram do końca, kubek w całości a w środku krówki! :lol: To one mi w kubku klekotały, a ja już myślałem że potłuczony kubek :lol: Więc właśnie celebruję picie kawy z nowego kubka i opycham się krówkami.
Dzięki mbehemot!
 
restling 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 381
Wysłany: 2016-10-11, 16:20   

Dokładnie to samo uczucie miałem heroes3, dawno nie czułem takiej ulgi widząc krówki jak dzisiaj :D
Kubek świetny. Also podziękowanie dla begrezena za grafikę na kubek :D
 
Volkor
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-11, 16:23   

Witam, mam taki sam kubek i również dzisiaj dotarł. Jest bardzo ładny. Begrezen dzięki za ładna mapę na kubku :-)
mbehemot, dzięki za prezent i fajny konkurs, pozdrawiam :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 9 z 10
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group