Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
HD-Mod 4.202 RC5 (spis bugów)
Autor Wiadomość
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-08-19, 13:35   HD-Mod 4.202 RC5 (spis bugów)

Słuchajcie, bardziej pytanie niż problem do rozwiązania. Gram sobie obecnie Złotą Edycję z HD-Mod 4.202 RC5 (czyli niby ta najnowsza wersja HD-Mod'a). Pobrane z oficjalnej strony. No więc miałem taką sytuację, zdobyłem Graal'a, podbijam miasto (conflux) żeby mieć wszystkie czary. I teraz ponieważ cofałem się do save'a wstecz, więc przerobiłem obydwie sytuacje:
1) podbijam miasto, buduję gildię magów poz.1, buduję graal'a (czyli magiczną tęczę)
2) podbijam miasto, buduję magiczną tęczę, buduję gildię magów poz.1.
I teraz w jednej z tych sytuacji (nie pamiętam której) udało mi się wybudować graal'a i gildię magów w jednej i tej samej turze! :shock: Podczas gdy przy drugiej opcji musiałem to zrobić w dwóch osobnych kolejkach.
Tylko ja mam taki bug, czy co to się stało? Miał ktoś już podobną sytuację?
Bo to, że w confluxie pojawiają się wszystkie czary, nawet te zablokowane w ustawieniach mapy (niestety, a to by mogli poprawić), to już wiem od dawna i miałem tak we wszystkich wersjach HD-Mod'a.
Pozdrawiam
__________
EDIT:

Słuchajcie, bo teraz to ja już naprawdę zgłupiałem! Mam Sephinroth, która ma statuę legionów (jako cały, złożony artefakt). Siedzi sobie w lochu i nic nie robi ;-) po za tym, żeby miała tą statuę w sakwie. Tymczasem przyrost jednostek, np. chimer wygląda tak:
"Przyrost podstawowy 2
Zamek +2
Statua legionów +2
Głowa legionisty +1
Dodatkowo +1"
No i teraz zastrzelcie mnie, czy zawsze tak było, że mając statuę legionów przyrost liczył się dwa razy (raz za głowę legionisty, drugi raz za statuę legionów jako całość)? Czy mając tylko złożoną statuę powinien być przyrost +2, a głowa się wtedy nie liczy do przyrostu? Jak to jest? Bo nie ogarniam już tych bugów w nowym HD-Mod'zie. :-?

 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2016-08-19, 15:11   

Zawsze jest tak, że artefakty składane oprócz dodatkowych bonusów dają sumę bonusów artefaktów podstawowych (weź taki miecz anielskiego sojuszu, sam z siebie daje tylko czar i brak kar za morale, a jednak staty rosną o 21.

Co do Graala, pewnie jak zbudujesz budynek w danej turze, to sanktuarium Graala i tak możesz postawić. Pewien nie jestem, bardzo rzadko zdarza mi się go wykopać, ale na logikę tak może być.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-08-19, 15:22   

@Hrabo, nie będę się upierał co do statuy legionów i przyrostów. Widać tak ma być, tylko nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
Natomiast co do graal'a, to pierwszy raz miałem taką sytuację (a akurat graal'a to ja nie raz wykopałem). Więc bardziej mnie to zastanawia. Czy to jakiś bug, czy co...
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2016-08-19, 15:28   

Zawsze tak było w heroes 3, że statuła legionów sama w sobie zwiększa przyrost w tym przypadku o 2 i jest to spwodowane "ulepszeniem głowy legionów" zatem taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Wiem bo sam próbowałem coś takiego zrobić, a przedstawioną sytuację można uzyskać jedynie mając dwóch bohaterów w zamku- jeden ze statuą legionów, a drugi z samą głową legionów. Zatem jest to jakiś bug chyba że w zamku podczas poprzedniej tury siedział bohater z głową legionistów.

[ Dodano: 2016-08-19, 16:39 ]
@Hrabo Artefakt anielski miecz działa w ten sposób że po skolekcjonowaniu wszystkich składowych artefaktów "w bonusie" daje ci czar na początku bitwy i brak kar za morale. Tak samo jest w przypadku statuy legionów, gdy skolekcjonujesz wszystkie artefakty składowe dostajesz "bonus" w postaci, w tym przypadku drugiej chimery tak że masz przyrost +1 z głowy legionistów oraz +1 ze statuły legionów zatem powinno być +2, a nie +3. To tak jakbyś oprócz tego że masz staty za anielski miecz chciał jeszcze dodatkowo od każdego z elementów mieć bonusy.
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2016-08-20, 09:18   

Co do graala to zawsze było tak że można było postawić najpierw jakiś budynek w zamku a potem graala, jeżeli najpierw postawiliśmy graala budowanie nie było już możliwe.
 
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2016-08-20, 10:41   

SCS napisał/a:
Co do graala to zawsze było tak że można było postawić najpierw jakiś budynek w zamku a potem graala, jeżeli najpierw postawiliśmy graala budowanie nie było już możliwe.

Wstyd się przyznać, gram w hirołsy kilka ładnych lat i tego nie wiedziałem! :oops:
Co do artefaktów, to poczytałem gdzie się da i znalazłem takie coś:
http://heroes.thelazy.net/wiki/Statue_of_Legion
Dawno nie używałem angielskiego, ale tam pisze tak:
Cytat:
Still, stationing the hero equipped with the statue in a town does additionally give the town the benefits of all the statue's parts.

Wynikało by z tego, że w tym mieście, w którym siedzi bohater ze statuą, dostajemy przyrost ze statuy jako całości oraz dodatkowo bonus za każdą z jej części składowych. Czyli jeśli Sephinroth faktycznie siedzi w mieście, to za chimery dostanie +7, w pozostałych miastach jest +6. A gdyby nie siedziała w mieście to wszędzie było by +6.
Wychodzi na to, że hrabo ma rację, Michael się pomylił, a ja pomimo lat grania w hirołsy nie wiem nic (a może po prostu nie zwróciłem na to nigdy uwagi) :oops:
Dzięki za wyprowadzenie z błędu i sorry, za narobienie zamieszania ;-)
 
Michael 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 247
Wysłany: 2016-08-20, 22:40   

No to żeś mnie teraz zagiął heroes3 :-P Eh starość nie radość, pamięć już nie taka jak kiedyś xD Zwracam honor hrabo :-)
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-03-12, 21:41   

Niestety nie nagrałem bitwy, więc muszę posłużyć się screen'ami. Znalazłem jakiś dziwny bug. Albo coś, czego po prostu nie umiem wytłumaczyć. :roll: Może ktoś ogarnie tą sytuację.

Gram Adela i atakuję neutrali, w tym przypadku ifryty.



Rzucam slow na sułtańskie ifryty, czekam, strzelam tym co mam w ifryty, a potem atakuję ifryty moimi minotaurami. Oczywiście dostaję z kontry, czego efekty tu widzicie.


Potem dobicie archaniołami resztek ifrytów i zaczyna się nowa tura.


Ifryty sułtańskie atakują moich kuszników, strzelam do ifrytów sułtańskich kapłanami, poprawia minotaurami, resztą wojska czekam. Koniec tury.


Używa wskrzeszenia na minotaurach.



Tu nawet w podpisie widać, że zmartwychwstaje 5 minotarów.


Archanioł wskrzesza kuszników i czekam na koniec tury.


Wskrzeszam halabardników i archaniołami dobijam ostatki sułtańskich ifrytów.


I teraz wielki finał! Wojska na których użyłem czar wskrzeszenia z księgi zaklęć i które w trakcie walki się wskrzesiły, co widać chociażby po screen'ach z walki (liczba minotaurów) gra traktuje jako poległych i odlicza mi ich od ilości wojsk które posiadam. :roll:



Umie ktoś to wytłumaczyć!!?? :-(
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-03-12, 21:45   

Żaden bug, masz magię ziemi na podstawowym.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-03-12, 21:48   

Rozwiń tę myśl.
Ja zawsze żyłem w przekonaniu, że jeśli wskrzeszam jednostki na polu walki, to one po bitwie zostają w mojej armii.
 
New Year 
Rinasce piu gloriosa



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 666
Skąd: Z krainy ognia
Wysłany: 2017-03-12, 21:53   

heroes3 napisał/a:
Ja zawsze żyłem w przekonaniu, że jeśli wskrzeszam jednostki na polu walki, to one po bitwie zostają w mojej armii.

Tylko na wyższym poziomie. Wydaje mi się, że gdy nie masz magii ziemi bądź masz magię ziemi na poziomie podstawowym to jednostki nie zostają później w twojej armii.
PS:Jak masz wątpliwości to możesz zwiększyć sobie poziom magii ziemi i spróbować coś wskrzesić. Jednostki zostaną w twojej armii.

[ Dodano: 2017-03-12, 22:09 ]
Teraz będzie prawdziwy bug. Wiecie dlaczego "Dzień Świstaka" nie działa? Wszystko rozchodzi się o tabliczki. 128 tabliczek z tekstem sprawia, że gra crashuje przy próbie wczytania zapisu. Zmniejszenie ich ilości pozwala na wczytanie gry. Znalazłem coś takiego próbując doszukać się przyczyny crashowania tamtej mapy.

Feniks zawsze zaczyna ale TO ZAWSZE
 
Uhm 
Uhm



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2017
Posty: 32
Wysłany: 2017-03-12, 22:24   

Jeśli jesteś bardzo zdesperowany, możesz w ten sposób zrobić ghost hero: wygrywasz walkę mając tylko jednostki, które wskrzesiłeś, a potem już tylko śmigasz goły po całej mapie. Niestety, komuś taka możliwość się nie podobała i w HDMod + HotA zawsze zostajemy z co najmniej jednym stworzeniem.
 
hrabo 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 641
Wysłany: 2017-03-12, 22:47   

Wskrzeszanie jest permanentne na zaawansowanej i eksperckiej magii ziemi, w przeciwnym wypadku efekt jest właśnie taki, jak w tej bitwie.

HoMM 3: Complete Rampage mod
 
heroes3 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 757
Wysłany: 2017-03-13, 09:10   

@New Year, hrabo
Macie rację. Wskrzesiłem innym bohaterem z mistrzowską magią ziemi i jednostki zostały. Nie wiem czemu od zawsze żyłem w przekonaniu, że wskrzeszenie jest zawsze permanentne :oops: , różni się tylko tym, że im wyższy poziom umiejętności w magii ziemi, tym więcej mogę wskrzesić jednostek. :roll:
Dzięki wielkie za odpowiedzi!

@Uhm, zawsze się zastanawiałem, jak zrobić ghost-hero i nigdy mi nie wychodziło ;-) Teraz już będę wiedział 8-)
 
Begrezen 
ostatnia ostoja AW



Pomógł: 20 razy
Wiek: 100
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 870
Skąd: z jaskini mbehemota
Wysłany: 2017-03-13, 11:06   

heroes3 napisał/a:
Nie wiem czemu od zawsze żyłem w przekonaniu, że wskrzeszenie jest zawsze permanentne :oops:

Może pomyliło ci się z ożywieniem/animatorem, bo tylko to zaklęcie "wskrzesza na stałe" nawet bez magii ziemi :P

Uwaga, Nagi content +18 <<< wchodzisz na własną odpowiedzialność.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group