Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 3 dni
Odpowiedz do tematu
Twierdza (Stronghold)
Autor Wiadomość
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-13, 10:30   

Na pewno nie działa na feniksy, żywiołaki magii i ogniaki. Na inne żywiołaki z tego co pamiętam, działa.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
Redalion 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 398
Wysłany: 2012-09-13, 13:26   

Działa tylko na pixy.
 
Vulgard
Vulgard


Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 32
Wysłany: 2014-10-16, 00:59   

Moim zdaniem Twierdza to jeden z najtrudniejszych zamków do ogarnięcia. Już na mapie świata trzeba wszystko planować i liczyć na łut szczęścia, lecz nikt nie zaprzeczy, że dobrze grana Twierdza wygra z każdym innym zamkiem na mapach mniejszych niż L.
Gobliny to raczej mięso armatnie, ulepszone są szybkie, lecz nie dość szybkie, aby coś zdziałać. Wilczy jeźdźcy po ulepszeniu stają się mocna jednostka ofensywną, lecz atakować nimi należy tylko jednostki, którym w jakis sposób zdjęliśmy kontratak, gdyż są oni bardzo mało wytrzymali, nawet jak na dwójkę. Orkowie to przyzwoici strzelcy, chociaż też papierowi. Mimo wszystko nie są źli i dobrze jest mieć ich w armii, gdyż ich budynek jest tani. Ogry kosztują bardzo dużo drewna, lecz zwłaszcza te ulepszone potrafią odwrócić obraz bitwy - sa bardzo wytrzymałe, zadają niebotyczne obrażenia i buffujà behemota. Ich minusem jest nikła mobilność. Roki to ciekawa jednostka szturmowa i mimo tego, iż cierpi na te same problemy co Wilczy Jeździec, to jednak jest jednostką latającą i po ulepszeniu przelatuje cała mapę, co czyni go jedną z naszych podstawowych jednostek podczas oblężeń. Cyklopy to kontrowersyjna jednostka - większość z nas na pewno wybierze behemoty, ale na większych mapach, gdzie mamy dostęp do obydwu Cyklopy potrafią coś zdziałać. Jako strzelcy 6 poziomu mogą zadać niezgorsze obrażenia, poza tym mogą niszczyć mury, lecz są powolne. Behemoty to najlepsza jednostka 7 poziomu na małe mapy - możemy je mieć(nawet ulepszone, choć to raczej niewykonalne powyżej 100% trudności) już w pierwszym tygodniu, a ich właściwość specjalna idealnie pasuje do sposobu, w jaki gra się tym zamkiem. Ulepszone behemoty zadaja kosmiczne obrażenia z bliska, jednakże nadal kuleje ich mobilność. Mimo to, to prawdopodobnie najgroźniejsza jednostka 7 poziomu w długotrwałej walce w zwarciu.

Z bohaterów polecam Crag Hacka - specjalizacja w ataku to najlepsza możliwa rzecz dla Twierdzy.
 
Malekith 
I Am Justice



Pomógł: 85 razy
Dołączył: 30 Maj 2008
Posty: 2986
Wysłany: 2014-10-17, 17:04   

Vulgard napisał/a:
lecz nikt nie zaprzeczy, że dobrze grana Twierdza wygra z każdym innym zamkiem na mapach mniejszych niż L.
Ja mogę zaprzeczyć, bo dobrze grany Bastion, Loch, czy Nekro (w sumie wszystko poza naprawdę słabym na takich mapach Zamkiem oraz Fortecą, która będzie miała problem z zatrzymaniem wjazdu na gremliny) mogą spokojnie rozjechać dobrze graną twierdzę. Twierdza w drugim tygodniu będzie miała trochę wilków, 9 ptaków i 3 behemoty. To właściwie tyle. Dla porównania Bastion ma jakieś 100 centów, 21 elefów, 15 pegazów, 9 drzew i 6 jednorogów.
 
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-30, 21:36   

Twierdza-miasto z fajnym klimatem,muzyką i idealne na szybką rozgrywkę.
zalety:
-sporo dobrych bohaterów:crag hack,tyraxor,gundula,dessa
-dobre jednostki(szczególnie wilczy rycerze,ptaki graomu,cyklopy i behemoty)
-szybko mamy kluczowe jednostki!
-zdolnośc ulepszonych behemotów i wilczyc jeźdzców które ulepszone nie raz potrafią zadać cios jak behemot (różnica przyrostów)
-ulepszone ogry które często potrafią wygrywać bitwy!
wady:
-gildia tylko 3lvl
-papierowe jednostki np:hopgobliny,wilczy jeźdzcy
-drogie siedlisko cyklopów
-słabi orkowie
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-08-30, 22:33   

1. Niezbalansowana cena siedliska cyklopów jest w HotA zmieniona na racjonalną
2. Akurat gry pod up ogry nigdy w życiu nie widziałem - musiałyby z 4 dwelle trafić :P
3. jednostki 1-2lvl nieulepszone działają tu tylko jako powerstack - muszą zadać dmg tak duży, by nie było kontrataku. Są o niebo lepsze niż np. gnolle czy impy, jeśli ktoś nie ma na nie specki.
Ale ogólnie się zgadzam. To jest miasto pod rush, co zresztą wiadomo od lat, oraz w tym temacie też zawarte jest wiele razy :)

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-31, 07:32   

Ravciozo napisał/a:
2. Akurat gry pod up ogry nigdy w życiu nie widziałem - musiałyby z 4 dwelle trafić :P

Ja też nie gram na ogry całą grę.Chodzi mi o ich wytrzymałość nie rekrutujemy przez całą grę a na fb wygrywają nam grę.Często grając na większych mapach dobieram jednostki tak by były tylko te szybkie.
Ale większość szybkich jednostek jest mało wytrzymała więc gdy zbliża się finał to te jednostki już nie grają i trzeba zrekrutować coś czego mamy dużo i zazwyczaj są to ogry.Nawet zdarzało się ,że w najtrudniejszych walkach że na polu walki same ogry zostawały!Czasami też jak jeszcze nie mam behemotów ulepszonych to dziele na pare slotów po 1 by żądze rzucały.
 
Ravciozo 
Wielki Wuadca



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 874
Skąd: Polska, Opole
Wysłany: 2017-08-31, 11:14   

W dużych XL z kompem fakt, często szamani zostają (pamiętam np. bitwę z około 18 przyrostów na 8 przyrostów, gdzie na koniec mój ostatni reptilion uległ wrogiemu up ogrowi z bodajże 5 hp left xD), ale no niestety, na ogół na high-skill multi i tak są zastępowani przez wiwki/anioły z banków

And we'll all dance alone to the tune of your death...
 
Homm3 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 23
Dołączył: 21 Lip 2017
Posty: 187
Wysłany: 2017-08-31, 11:23   

Ravciozo napisał/a:
W dużych XL z kompem fakt, często szamani zostają (pamiętam np. bitwę z około 18 przyrostów na 8 przyrostów, gdzie na koniec mój ostatni reptilion uległ wrogiemu up ogrowi z bodajże 5 hp left xD), ale no niestety, na ogół na high-skill multi i tak są zastępowani przez wiwki/anioły z banków

Właśnie i to jest ta moc twardej jednostki!
Zapomniałem napisać o cenie rekrutacji która jest niska.
Niestety mamy za to też wadę jeśli mapa jest uboga w drewno i rude to bardzo trudno rozbudować zarówno strong jak i cytke
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Strona 16 z 16
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group