To mój pierwszy post na tym forum - witajcie wszyscy miłośnicy tej najcudowniejszej, nieśmiertelnej gry.
Chciałem poczytać co ludzie sądzą o WOGu w którego gram od chyba 2010 roku (w całą serię gram od czasów heroes 1) i natykam się raczej na negatywne opinie. Jestem trochę zdziwiony takim kiepskim odbiorem tego dodatku, albo należałoby rzec wersji 3.5 . No bo jak można zignorować jego niewątpliwe zalety nawet pomimo tego że posiada on przesłaniają one jego wady.
Jako że jest podobny wątek tu w dziale WOG o tytule "Wady" - ja nazwałem swój wątek "Zalety" celowy żeby stworzyć taką potrzebną przeciwwagę
Pozwolę sobie wymienić zalety WOG'a (w stosunku do wersji podstawowej), pogrupowane na kategorie ważności.
Zalety najważniejsze, w stylu "nie wyobrażam sobie nie mieć tego", albo inaczej - kiedy gram w heroes 3 podstawkę - brakuje mi tego tak bardzo ze wyłączam i szukam instalki WOGa
- auto-combat skutkujący nie traceniem expa - stosowany zazwyczaj kiedy atakujemy potwory które chcą przed nami uciec. Normalnie w h3 nie chcialoby się z takimi walczyc i tracic czasu. W WOG wybieram auto-combat i niszcze wroga zbierając cenny exp (tak wiem że auto combat jest też dostępny w HD modzie....)
- znaczne ulepszenie i podniesienie rangi zdolności: Odkrywanie, Sokoli wzrok oraz Odporność - umówmy się, nikt nie traktuje tych zdolnosci w h3 powaznie, są bardziej wrzodem na tyłku kiedy zostaną zaproponowane (a już wogóle gdy trafisz na nie w chatce wiedźmy). W WOG nabrały nowego wymiaru i są krótko mówiąc świetne (przypomnę że Odkrywanie daje zdarzenia losowe podczas wedrówki oraz przyłączają się rozbójnicy, Sokoli wzrok daje możliwość uczenia się czarów co poziom expa, a Odporność niwelczy ulepszenia wrogich jednostek)
- mithril jako dodatkowy surowiec o sporym znaczeniu strategicznym - umożliwiają np. ulepszenie najpotrzebniejszej kopalni by dawała produkcję x2 lub ulepszenie siedliska potworów które dają ulepszone jednostki, polepszenie terenu przy zamku (np dodanie świętej ziemii) - bezcenne w wielu sytuacjach
Zalety mniej ważne, ale ubarwiające rozgrywkę:
- nowe budynki na mapie, które dają sporą dawkę świeżości (szczególnie odczuwalne przy nowych graczach w WOG) - wszelkiego rodzaju strzeliste i wieżyczkowe budynki z różnymi przygodami, grzyby magii, jarmarki itd.
- nowe skrzynie skarbów dające nowe bonusy
- 3 ulepszenia jednostek
- polepszenie i zrebalansowanie umiejętności bohatera: Talent magiczny (dodanie wpływu potęgi magicznej na mapie), Artyleria (polepszenie balisty), Balistyka (polepszenie kontroli nad katapultą), Pierwsza pomoc (wskrzeszanie poległych po bitwie) lub też generalne połączenie 3 skilli związanych z maszynami bojowymi - Działania wojenne
- doświadczenie jednostek i sztandary wodza - otrzymaliśmy wspaniały system bonusów dla jednostek zaprawionych w bojach oraz jednostek sztandarowych (czyli posiadających taki niby specjalny artefakt). cudo
Zalety dyskusyjne (mogą się podobać, ale czasem tylko je włączam):
- dowódcy (ja ich nie stosuję od pewnego czasu bo zbytnio przypominają mi heroes4 )
- jednostki 8 poziomu (albo 3 ulepszenie jednostek poziomu 7)
- elastyczność - wszystkie opcje można dowolnie włączać i wyłączać dawkując sobie tym samym skalę modyfikacji
- zmiana działania umiejętności bohatera: Taktyka (która zwiększa mobilność oddziałów w bitwie oraz minimalną mobilność armii na mapie - nie jestem pewien co do słuszności kompletnej zmiany działania tej umiejętności)
Generalnie DUŻĄ zaletą jest fakt że większość zmian w WOGu można wyłączyć lub włączyć wedle własnego uznania. A to już jest wystarczające by spróbować WOG'a :)
Ostatnio zmieniony przez nillu 2015-03-04, 16:01, w całości zmieniany 2 razy
- auto-combat skutkujący nie traceniem expa - stosowany zazwyczaj kiedy atakujemy potwory które chcą przed nami uciec. Normalnie w h3 nie chcialoby się z takimi walczyc i tracic czasu. W WOG wybieram auto-combat i niszcze wroga zbierając cenny exp
HD Mod daje opcję domyślnego staczania autowalki i w przypadku niezadowalających rezultatów możemy powtórzyć bitwę własnoręcznie.
nillu napisał/a:
oraz Odporność
Odporność to dobra umiejętność - szczególnie gdy obaj bohaterowie posiadają grupowe przyspieszenie i spowolnienie. Poza tym sprawdza się na bogatych mapach, gdzie przeciwnik może dysponować potężnymi czarami ofensywnymi jak implozja. Warto też pamiętać, że daje ona 20% na ekspercie, mimo że niektóre wersje gry podają w opisie 15%.
Poza tym, kiedyś dzięki odporności wygrałem grę w turnieju - podczas oblężenia zamku na końcu została mi 1 nimfa, a przeciwnikowi parę entów. W ostatniej turze nimfa odbiła czar i atakujący musiał uciekać, gdyż w przeciwnym wypadku wieże by go dobiły.
nie wiedziałem o tym, bardzo fajnie. oczywiście HD mod też stosuję
Malekith napisał/a:
Odporność to dobra umiejętność - szczególnie gdy obaj bohaterowie posiadają grupowe przyspieszenie i spowolnienie
te 20% odporności na magię pomoże jedynie w przypadku czarów ofensywnych. poza tym to nie odbija czarów a je tylko osłabia co jest słabe dla czarów masowych. a osłabienie implozji o 20% to za mało bym wogóle nawet zaczął zastanawiać się o wzięciu odporności w takiej formie jaka jest w podstawce
a co powiesz na sokoli wzrok i odkrywanie? można tez dodać słabą pierwszą pomoc. założę się że nigdy nie weźmiesz tych skillów mając tylko 8 slotów (no chyba że w rzadkich przypadkach jakiejś specjalizacji hiroła)
Pomógł: 4 razy Wiek: 28 Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 528 Skąd: jestem.
Wysłany: 2014-02-21, 16:44
Cytat:
te 20% odporności na magię pomoże jedynie w przypadku czarów ofensywnych. poza tym to nie odbija czarów a je tylko osłabia co jest słabe dla czarów masowych. a osłabienie implozji o 20% to za mało bym w ogóle nawet zaczął zastanawiać się o wzięciu odporności w takiej formie jaka jest w podstawce
mylisz się, odporność właśnie ODBIJA zaklęcie tak jak odporność dwarfów.
Bass solo, take one.
- Jestem trollem? - Dago
- Hmmm... Masz 40hp i się regenerujesz. Tak. - Malekith
Ostatnio zmieniony przez Malekith 2014-02-21, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
a co powiesz na sokoli wzrok i odkrywanie? można tez dodać słabą pierwszą pomoc.
Sokoli faktycznie jest bezużyteczny, w plikach ligowych został nawet całkowicie zablokowany na lvl upie. Odkrywanie to przydatna umiejętność dla pobocznych bohaterów - dla głównego raczej słaba. Pierwsza pomoc może się przydać w jakichś ekstremalnych przypadkach, ale też jest praktycznie bezużyteczna. Dziwne, że nie wymieniłeś nauki, która daje 15% bonus do doświadczenia - w najlepszym przypadku da dość expa na 1 poziom więcej, niż bohater bez niej.
Odporność daje szansę na całkowite odbicie zaklęcia, w tym implozji. Przy grupowych czarach szansa na to, że choć jedna jednostka wylosuje odporność są spore - a to już wystarczy aby odnowić przyspieszenie bez tracenia inicjatywy. Odporność na czary działa addytywnie, tzn. jeśli mamy buty odporności 15% i umiejętność 20% to razem otrzymujemy 35%. Dodaje się to do naturalnych odporności krasnoludów i kryształowych smoków. Największą wadą tej umiejętności jest jednak podatność na kulę osłabienia, która całkowicie niweluje procentową odporność z artefaktów, bohatera oraz jednostek.
WOG jak najbardziej ma dobre strony i jest ich bardzo wiele. Najlepsze w nim jest to że każda opcja jest w pełni...opcjonalna ;) Grasz z tym co lubisz, a resztę wyłączasz.
Dawno już w WOGa nie grałem, ale fajne tam było np. doświadczenie dla jednostek i masa usprawnień(jak np. ulepszanie mithrilem siedlisk, kumulowanie guardów w siedliskach, potęgowane banki, wiele pomocnych opisów wyświetlanych, ulepszone skille, commader i wiele, wiele więcej).
Błędów nie uświadczyłem za wiele. Czasem AI coś odwalił że bugowało, ale generalnie było bezbłednie. Bardzo fajny dodatek, ale z odpowiednią, nieprzekombinowaną konfiguracją - w innym wypadku chrzanił balans i wiele innych rzeczy.
Wiek: 42 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 75 Skąd: South Elmsall UK
Wysłany: 2014-03-17, 22:02
Ja też moge WoG-a pochwalić za całokształt ale w tej beczułce miodu jest jedna łyżka dziegciu. Dodatek ten jest bardzo niestabilny. Ileż faków i szitów leciało z moich ust i od kumpla gdy graliśmy sobie przez Hamachi. Gra lubiła wykrzaczyć się (error exception module 345x..2837466812 itp.) w najmniej odpowiednim momencie co nas do szału doprowadzało bo ponowne odpalenie zapisanego stanu najcześciej wymagało resetu systemu, ponownego połaczenia z netem, z Hamachi i odnalezieniem swojego serwera.
To samo podczas sesyjek w single player. Gra potrafiła zawiesić się ze w Win8 nie dało sie nawet do poziomu pulpitu wejść i konieczne było wylogowanie sie i zalogowanie spowrotem..
Nie bardzo wiem skąd takie błędy. Może wina instalacji źle przeprowadzonej?
Grałem w woga z rok czasu albo lepiej i rzadko się zdarzały jakieś błędy wywalające grę. Grałem zarówno sam, jak i przez hot seat.
Może wina leżała po waszej stronie a nie dodatku? Np. odmienne ustawienia, albo gryzące się ze sobą skrypty?
Wiek: 42 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 75 Skąd: South Elmsall UK
Wysłany: 2014-03-26, 20:30
Skrypty były identyczne bo mieliśmy obaj tą samą wersję gry. Tyle że systemy inne, ja śmigam na ósemce a mój compadre ma wiśtę wio :) błędy wysyakują te same. Kolega od którego braliśm tego WoG-a też marudził że sa zawiechy a używał XP-ka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum