Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Do zakończenia I etapu konkursu MapMaker AW pozostało 4 dni
Odpowiedz do tematu
Ustawienie jednostek w armii
Autor Wiadomość
Tarnoob 
stary wyjadacz



Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 611
Skąd: Warmia
Wysłany: 2011-09-11, 10:38   Ustawienie jednostek w armii

Dużo już zostało napisane nt. tego, jakie wybierać miasta, jak je rozbudowywać, jakimi grać bohaterami, etc etc. Dochodzi inna sprawa: jak ustawiacie jednostki? Chodzi mi zwłaszcza o początkowe fazy gry. Lepiej jest trzymać strzeloków w jednym czy kilku oddziałach? Umieszczać ich bardziej w środku czy przy brzegu planszy? Wybierać zwarte czy luźne szyki? Czy to zależy od podłoża?

Wreszcie: jak duże znaczenie ma samo ustawienie wojska przed bitwą? Pamiętam, że jak raz graliśmy z kumplem w „Szarżę Smoków”, paradoksalnie opłacało się usunąć jeden oddział i rozdzielić jeden z pozostałych na dwa sloty.

Jak uważacie?

Rozród nie jest prawem człowieka.
Ostatnio zmieniony przez Tarnoob 2017-01-03, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gandalf 
Ujemny Epsilon



Pomógł: 24 razy
Wiek: 103
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 1690
Skąd: Wiskitki
Wysłany: 2011-09-11, 12:23   

Ja się nie znam, ale strzelających trzymam w jednym oddziale, bo nie widzę wielkiego sensu w ich dzieleniu. Miałoby to zastosowanie chyba jedynie w przypadku, w którym walczylibyśmy przeciwko bohaterowi ze slotami zapchanymi słabymi jednostkami, któremu nie chemy pozwolić na ucieczkę. A, jeszcze grając zamkiem biorę do utopii tylko kilku kuszników, po 1 w slocie, i smoki w nie po kolei nawalają, oszczędzając np. archanioły (tak samo można zrobić np. z orkami czy lizardami).
Jeśli walczymy z jednostkami o podobnym speedzie, warto ustawić nasze jednostki na górze, bo wtedy będą się ruszały jako pierwsze (np. troglodyci vs gnolle). Zwykle walcząc z neutralnymi potworami wydzielam oddziały po 1 i używam ich do zasłaniania strzelców/zdejmowania kontry. Strzelających stawiam zwykle na górze lub pośrodku (to drugie skutkuje lepszym zasięgiem z "prostej strzały", ale neutralne potwory dość chętnie atakują środkowe sloty). W kryptach dobrze jest ustawić ważne jednostki bodajże w drugim i trzecim slocie. Ustawienie przed bitwą może mieć ogromne znaczenie i dlatego (nie tylko dlatego) taktyka jest tak cenną umiejętnością. Tyle ode mnie, mam nadzieję, że ktoś lepiej obeznany napisze coś ciekawego. ;-)
EDIT: A, zapomniałem o tym, że jak mamy na początku jednostkę z dużą ilością hp (powiedzmy, od roków wzwyż), warto czasem podzielić je po 1 i dzięki temu mamy więcej hp do stracenia bez ryzyka utraty jednostki. ;-)

Young man, in mathematics you don't understand things. You just get used to them.
 
 
Mikus 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 2897
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-09-11, 12:46   

Zależy od zamku i bitwy do rozegrania. Ja mając armię powiedzmy z jednego zamku ustawiam jednostki przeważnie jednym sposobem, który kiedyś pokazał mi kumpel. Mianowicie na środku najlepsza jednostka, po jej bokach kolejne dwie najmocniejsze w kolejności za wyjątkiem strzelających, których rozkładam na dwa boki. Obok niech pozostałe dwie jednostki. Jakoś się przyzwyczaiłem do tego ustawienia ale wypowiadam się bardziej jako gracz singla, w multi jeszcze nie miałem okazji zagrać więc nie krytykujcie mnie od razu że w fb to nie przejdzie czy coś. Dodatkowo grając zamkiem zwykle wywalam jakąś jednostkę, czasem nawet dwie i dziele archanioły, mocna siła rażenia i dodatkowe wskrzeszenia dzięki temu. Strzelaków dzielę tylko jeśli mam ich naprawdę konkretną liczbę, w innym przypadku bardziej opłaca się przywalić raz a porządnie.

Czemu władze tego świata robią ze mnie debila
Gówno w prasie, gówno w TV, gówno gównem zasila
 
Amitamaru 



Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 1495
Wysłany: 2011-09-11, 13:39   

mikus773 napisał/a:
Mianowicie na środku najlepsza jednostka, po jej bokach kolejne dwie najmocniejsze

Bez sensu w przypadku żywych smoków, archaniołów, arcydiabłów i feniksów. Mają i tak dużą szybkość więc lepiej dać je do 1,2,6,7 slotu, bo i tak dojdą przeciwnika, a na środek dać jednostkę o mniejszej mobilności. Strzeloki zazwyczaj wrzucam do rogu i zasłaniam jakimiś jedynkami przy walce z neutralami, a w fb to już zależy od tego jaką armię ma przeciwnik i czy w ogóle warto zasłaniać strzelców. Dobrze mieć taktykę, bo czasem ustawimy się przed walką, a później okazuje się, że są jakieś przeszkody na polu walki przez które tracimy turę żeby dojść do jakiejś jednostki przeciwnej.
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2011-09-11, 16:01   

@Gandalf, strzelcow czasami oplaca podzielic sie na kilka slotow, np atakujesz cos slabego ale szybkiego (nimfy), rozdzielasz strzelcow i tracisz jedna jednostke (lub wcale). Dzielic oplaca sie tak, aby slot neutrali walic na hita lub 2.
Co do Krypty to tam glowne sily ustawia sie raczej w 2,5 i 7 slocie lub 1,3,4,6 - zalezy jak zamierzamy ubijac wampiry.

 
 
SS Cytadela 
Tazar, Bron i inni


Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 16
Skąd: Bóbrka k. Soliny
Wysłany: 2013-02-25, 10:17   

Ja (zwykle) ustawiam od lewej:
1 poziom
2 poziom
3 poziom
4 poziom
5 poziom
6 poziom
7 poziom
Czasami biorę jednostki z innych zamków.

Lewą ręką zabijam, a prawej sam się boję
 
yarzapp 
Scrab



Pomógł: 36 razy
Wiek: 34
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 2169
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-25, 10:43   

No to ustawiasz w ogóle bez sensu. Strzelców powinieneś rozstawiać po bokach, blisko nich jednostki-tanki do ich osłony, a w środku nie ustawiać obok siebie kluczowych jednostek (szczególnie miękkich), żeby zmniejszyć ryzyko oberwania, np. od feniksa na wstępie.


Robak nie musi otwierać drzwi, bo przechodzi pod nimi. Leming nie walczy z problemami, bo ich nie zauważa.
 
 
deql 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 58
Wysłany: 2013-02-25, 22:12   

Osobiście rozstawiam jednostki w inny sposób:p Przede wszystkim jeżeli chodzi o strzelców, to ustawiam ich na slotach 2 i 6. Na slotach 1,7 ustawiam mocne/wolne jednostki, tak aby były w stanie chronić łuczników. Robię tak, ponieważ wiele jednostek ma zakres ruchu wystarczający do uderzenia jednostki stojącej w tej samej linii(mówię o początku bitwy). Po prostu niweluję szansę, że strzelcy zostaną unieszkodliwieni w pierwszej turze. Można powiedzieć, że w slotach 2 i 6 też ktoś może wsadzić jednostkę, która dojdzie od razu. Ale wydaje mi się, że obiekty terenu takie jak zbocze, czy jezioro znacznie częściej zahaczają pola 2,6 niż 1,7. Jednostka naziemna nie dojdzie, bo będzie musiała obejść przeszkodę, natomiast jednostka latająca odetnie się od szybkiego supportu innych jednostek, co może narazić ją na straty. Taka moja pokręcona logika odnośnie strzelców:p
Odnośnie innych jednostek, to na środku stawiam jednostki kluczowe, które muszą szybko dojść do przeciwnika i które zadają duże obrażenia, a które nie są najszybsze(krzyżowiec, behemot), a na pobocznych inne podobne temu jednostki. Na slotach 1,7 czasem stawiam też szybkie jednostki, którym zwisa to gdzie stoją :p
 
 
SirFaith 


Wiek: 27
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Mielec
Wysłany: 2013-08-18, 17:47   

Myślę, że yarzapp ma dużo racji. Strzelających rozstawiać najlepiej po bokach bo niektóre stwory 7 poziomu nie dolecą do boku. A ponadto przytankujesz ich stworami i tyle Ci robią co nic. A zostawianie po środku to czysta głupota moim zdaniem.
 
Tarnoob 
stary wyjadacz



Pomógł: 24 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 611
Skąd: Warmia
Wysłany: 2013-09-05, 10:57   

Rzeczywiście, brzmi to sensownie.

Czy te porady są uniwersalne? Czy sposoby ustawiania stworów różnią się dużo u różnych miast albo na różnych etapach gry?

Rozród nie jest prawem człowieka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group