Akademia Wojny - Portal Heroes of Might and Magic III

Trwa II etap konkursu MapMaker AW
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Heroes 3 HD MOD - instrukcja
Autor Wiadomość
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-03-18, 19:46   Heroes 3 HD MOD - instrukcja

Jakiś czas temu powstał Mod Heroes 3 HD umożliwiający przede wszystkim ustawienie rozdzielczości w grze - w standardowej wersji mamy tylko 800x600. Poza tym mod posada wnosi do gry wiele poprawek: naprawia bugi, ułatwia wymianę jednostek, artefaktów miedzy bohaterami, pozwala wybrać szablon generatora już po uruchomieniu gry, etc.
Mod HD wyrównuje wersję gry do 4.0/3.2 więc pozwala na grę multiplayer bez posiadania cracku heroes33.exe.

Poradnik powstaje głównie zmyślą o Masterze AW kategorii Amator - chce wam trochę przybliżyć ten program.

Skąd ściągnąć ten mod? Można go pobrać tu



Klikamy DOWNLOAD przy najnowszej wersji (w tym przypadku 3.41f) i pobieramy.

Po ściągnięciu uruchamiamy instalator modyfikacji:
i instalujemy go w głównym katalogu gry.

Po zakończeniu instalacji uruchamiamy HoMM HD
i tworzymy HD exe:
Zaznaczamy w okienku Wykonywalne Heroes3.exe i klikamy Stwórz HD exe. Program stworzy nam plik który umożliwi nam uruchamianie gry bez konieczności wchodzenia do okna ustawień.
- inne opcje ustawiamy wedle uznania i mocy komputera
- do gry multiplayer i singla zaznacz bez CD/DVD, jeżeli będziesz chciał mieć filmy w kampaniach to odznacz tą opcję


Zmień nazwę oryginalnego pliku Heroes3 na jakąś inną, a plik o nazwie Heroes3 HD nazwij po prostu Heroes3

cdn.

 
 
Wysublimowany95



Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 65
Wysłany: 2013-04-05, 21:07   

Hm, mam pewien problem.

Mianowicie. Zaopatrzyłem się niedawno w ów HD mod. Nie powiem, fajny.
Szybkie dzielenie na jedynki, przerzucanie artefaktów, większe pole widzenia, przestawianie jednostek bez wchodzenia w ekran bohatera... Dużo plusów by wymieniać :-)

Jedną z opcji, która się tam pojawia to wybór szablonu randomowej mapy w trakcie jej ustawiania.
Bardzo ciekawy koncept. No ale tu się pojawia mój problem. Na tej liście nie ma niestety PC2, które pewnie przyjdzie mi na aktualnym turnieju rozegrać.

Domyślam się, że trzeba wgrać potrzebne pliki do folderu Data. W tym przypadku HD data -> Template.

Ok. Stworzyłem tam folder PC2 i wgrałem pliki.
Odpalam. Niby jest w porządku. Pustynia, reszta goła ziemia. Drogi. Tower, Necro. Wszystko gra.
Lecz jest jeden niuans. Mapa roi się od dwelli. A dwelle na PC2 występować nie powinny. Szukam jakiejś podpowiedzi jak zrobić by szablon PC2 ładnie chodził w HD modzie.

Pozdrawiam.

PS. Jeszcze jedna kwestia. Co zrobić by plik Heroes3 (z moda HD) był w wersji 3,2. Bo u mnie jest 4.0 przez co występują z niektórymi problemy z łączeniem.
 
checinus 


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 13
Wysłany: 2013-04-05, 22:26   

Właśnie- jest problem z tym modem. Mam to samo co Wysublimowany i Cez a z Cezem nie mogę się połączyć. Z Wysublimowanym mogę. Oni ze sobą też mogą, gdy to Cez hostuje. Nie wiem już o co może chodzić. Jeszcze dodam, że mam takie coś- podczas tworzenia skrótu heroes3hd- odpalam launcher, wszystko wybieram tak jak ma być, tworzę skrót, zapisuję go i gdy klikam by zamknąć launcher to wyskakuje mi, że program przestał działać. Natomiast gdy uruchomię launcher i nie tworzę skrótu heroes3hd tylko poprostu po otworzeniu launchera go od razu zamknę to nie wyskakuje, że program przestał działać. Poza tym, po zrobieniu tych samych operacji przeze mnie, Wysublimowanego i Ceza, im pokazuje, że mają wersję 4.0, a mi, że mam 3.2- a przecież robilismy wszystko tak samo. Jakieś pomysły, jakieś sugestie? Bo pewnie się wypiszę z turnieju jeśli sobie z tym nie poradzę, a bardzo chciałem spróbować swoich sił w tym turnieju.
P.S. Co prawda z Cezem udało nam sie teraz zacząć grę przez Hamachi, to fajnie by było pozbyć się tego problemu z połączeniem przez gamaranger.
 
Xeno 
xeno



Pomógł: 27 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2202
Wysłany: 2013-04-06, 00:41   

To czy są dwele czy nie zależy od plików co masz wrzucone do data.
 
 
Wysublimowany95



Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 65
Wysłany: 2013-04-07, 13:09   

Xeno:

Wiem. I kiedy nie miałem jeszcze HD moda dwelle mi się nie losowały. Teraz te same pliki w grałem do folderu Templates w HD data (oczywiście w nowym folderze o nazwie PC2).

Niestety dwelle się losują.

Ktoś może poradzić co, jak, gdzie mam wgrać mając HD moda?
 
Thor 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 13
Wysłany: 2013-04-07, 13:33   

nie wystarczy rmg wymienić trzeba wszystkie pliki przykładowo masz rmg z pc2m a resztę z jebusa to losuje siedliska na pc2m i masz anioly zamiast zasobów w konserwatorium
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-04-07, 17:42   

Na wszystkich template gramy z aniolami w konserwach i siedliskami. Zmieniacie tylko plik rmg - i to niekoniecznie, bo wystarczy ze do data wrzucicie tylko PC2, a w inne szablony generator H3 hd jest zaopatrzony.
Podsumowujac: ZAPOZNAJCIE SIE WRESZCIE Z ZASADAMI MASTERA! Jak na razie to nie wiem do jakiego turnieju/ligi gracie.

 
 
Thor 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 13
Wysłany: 2013-04-07, 21:43   

a to przepraszam mój błąd takie przyzwyczajenie z WoH:) ale jeszcze nie grałem żadnej gry to nic straconego
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-04-08, 08:01   

Tylko w turnieju PC2 byly wymagane takie pliki.
W lidze nie ma zasady ktora nakazywalaby grac z plikami bez siedlisk.

 
 
Zwei 



Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 39
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-04-08, 11:39   

Kawałek regulamin na WoH-u:

Different rules we have to PC2.
...
No dwelling – removed from the map with file objects.txt
Conservatory Gryphon: you will not get angels – crbanks.txt
...
 
 
SCS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 332
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-04-09, 16:03   

No własnie, to jak to jest w końcu z tymi aniołami ?
Wcześniej normalnie dostawałem anioły, a po graniu plików z do daty mam surowce w konserwie.
?
 
 
Skwer 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2742
Wysłany: 2013-04-09, 18:54   

Zwei napisał/a:
Different rules we have to PC2.
...
No dwelling – removed from the map with file objects.txt
Conservatory Gryphon: you will not get angels – crbanks.txt
Te punkty są już poza regulaminem i w dodatku tylko po angielsku.

 
 
Wismerin

Dołączył: 09 Sie 2013
Posty: 1
Wysłany: 2013-08-09, 13:09   

Mam problem z odpaleniem tego moda, mianowicie sprawa tyczy się tego momentu:
"Zaznaczamy w okienku Wykonywalne Heroes3.exe i klikamy Stwórz HD exe."
W tym okienku nie pojawia mi się heroes3.exe, co prawda mogę utworzyć ten plik hd ale niestety po uruchomieniu wyskakuje "initializing failed!".
Wcześniej mod domagał się pliku ifc20.dll, ściągnąłem go lecz jak widać dalej coś nie pasuje.

Wiadomo może co jest nie tak?
 
nunquam 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 71
Wysłany: 2013-08-10, 08:27   

Trzecia wersja tego moda ciągle jest w fazie rozwojowej i może sprawiać problemy. Działa w miarę dobrze, ale od czasu do czasu pojawiają się w niej błędy. Wciąż stabilną wersją (zalecaną do rozgrywek on line) jest 2.98f

[chciałem wrzucić linki do dyskusji na forum oraz strony z modem, ale uruchamia mi się jakiś filtr antyspamowy. Paranoja jakaś? To strona o dość już leciwej grze, a nie o czujnikach w samonaprowadzających się rakietach :-P ].
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group