Akademia Wojny - forum

Mapy i Kampanie - Całkowite zablokowanie czaru podczas generowania mapy?

Emiel Regis - 2017-12-01, 17:43
: Temat postu: Całkowite zablokowanie czaru podczas generowania mapy?
Czy jest możliwość, aby całkowicie wyeliminować dany czar z mapy?

To co można na pewno zrobić, to po wygenerowaniu mapy zablokować w opcjach dany czar, co z tego co wiem sprawi, że nie będzie się on pojawiał w gildiach oraz utopiach. No tylko że to problemu całkowicie nie rozwiązuje... Może być on ukryty w jakimś scrollu lub trafi się księga czarów, która go zawiera...
Czy jest na to jakiś sposób z poziomu szablonu?

Znalazłem w internecie plik o nazwie 'SpTraits.txt'. Dwie modyfikacje mi przychodzą do głowy:
- Jeśli w polu '% chance to gain' ustawię przy każdym zamku 0, to rozumiem, że nie pojawi się on w żadnej gildii, ale czy też nie pojawi się w scrollach lub utopiach?
- Czy jeśli w sekcji 'School' odznaczę jego rodzaj (np. przy Town Portal odznaczę krzyżyk przy Earth), to również nie pojawi się on w księdze ziemi?
hrabo - 2017-12-01, 18:12
:
Nie da się tego zrobić z poziomu pliku rmg. Wszystkie te dodatkowe pliki typu SpTraits współpracują tylko z SoDem, więc jeśli grasz na HotA, to nie ma takiej możliwości.
Emiel Regis - 2017-12-02, 17:13
:
Tak, ja zdecydowanie preferuję grać w HotA. No nic, zatem pasuje wymyślić jakiś workaround skoro nie można tego osiągnąć bezpośrednio.
Wiesz jakie wartości mają księgi czarów, kapelusz czarodzieja oraz scrolls zawierające Town Portal / Fly / Dimension Door?
Mając te wartości mógłbym tak stworzyć przedziały dla skarbów, aby się nie pojawiały na mapie. Do tego bym zablokował te czary w już wygenerowanej mapie i powinno to załatwić sprawę. Chyba że coś jeszcze potrzeba, a ja to przeoczyłem?
hrabo - 2017-12-02, 17:37
:
Sprawdź w kalkulatorze wartości obiektów, z pamięci scrolle to 15k, a wolnoleżące relikty jakoś 20+k. Jeszcze są utopie na 10k, ale to ryzyko powinno zostać zażegnane dzięki blokadzie artefaktów.
Emiel Regis - 2017-12-02, 19:20
:
A faktycznie, przecież w nim będzie wartość wszystkiego. Zatem przeszukałem kalkulator pod kątem tego tematu i wyniki mam takie:

Artifact:
Treasure - 2 000
Minor - 5 000
Major - 10 000
Relic - 20 000

Pandora Box:
Earth/Fire/Water/Air spells - 15 000
4 level spells - 12 500
5 level spells - 15 000
All spells - 30 000

Spell Scroll:
1 level - 500
2 level - 2 000
3 level - 3 000
4 level - 4 000
5 level - 5 000

Czyli wygląda, że muszę wykluczyć przedziały [4000, 5000] oraz od 12500 w górę. A najlepiej to nieco szersze dla pewności.

Po paru testach takie przedziały mi przychodzą na myśl:
Low High Density
9000 12000 1
Low High Density
6000 9000 3
Low High Density
0 2500 9

Myślisz, że one mają sens?

hrabo napisał/a:
Jeszcze są utopie na 10k, ale to ryzyko powinno zostać zażegnane dzięki blokadzie artefaktów.

Tutaj masz na myśli, że Utopia nie wylosuje reliktów jeśli zablokowałem ich generowanie na mapie?

Też się zastanawiam - jak na mapie zablokuję Town Portal, to może z tego powodu utopia nie wylosuje księgi czarów ziemi?
hrabo - 2017-12-02, 19:38
:
Scrolle się zmieniły w HotA. Na dole kalkulatora możesz ustawić tryb SoD/HotA.

[ Dodano: 2017-12-02, 19:39 ]
A co do pytań o blokowanie czarów/artów na mapie, to niech lepiej jakiś mapmaker się wypowie.
Begrezen - 2017-12-02, 22:43
:
w hocie jeśli zablokujesz w ustawieniach czar magiczny portal(albo jakikolwiek inny), to nie otrzymasz go w gildii, ani nie będziesz go miał w artefakcie "księga magii ziemi". A żeby zablokować książkę, musisz zablokować ją w ustawieniach artefaktów. Zaklęcie to zaklęcie, a artefakt to artefakt.
Emiel Regis - 2017-12-03, 11:32
:
Faktycznie zablokowany czar znika nawet z księgi! Ruscy jak coś zaimplementują, to solidnie:)

Zatem wykonałem jeszcze kilka testów i takie są konkluzje:
1) Zablokowany czar nie pojawia się ani w gildii ani w księdze, ani w kapeluszu czarodzieja.
2) Zablokowane artefakty nie pojawiają się w Utopiach.
Ale:
3) Relikty pojawiają się w Utopiach pomimo że ich wartość jest zablokowana dla artefaktów generowanych na mapie. Czyli innymi słowy, trzeba pamiętać, że ustawienia szablonu dotyczą tylko etapu generacji, a nie tego co się wydarzy w czasie gry.
4) Zablokowanie księgi ziemi już nic nie zmienia odnośnie wcześniej wygenerowanych ksiąg.
5) Zablokowanie town portalu już nic nie zmienia odnośnie wcześniej wygenerowanych scrolls zawierających town portal.

Czyli aby całkowicie zablokować możliwość hurtowego zdobycia czarów, w szczególności czarów które umożliwiają przenoszenie się, należy:
- W szablonie wyłączyć odpowiednie artefakty i spell scrolls, co w praktyce oznacza wyłączenie wartości od 12 500 w górę (wtedy nie pojawią się na mapie w czasie jej generacji).
- Na wygenerowanej mapie wyłączyć odpowiednie artefakty i czary (wtedy nie pojawią się w trakcie rozgrywki).

Czy możecie potwierdzić, że to co napisałem powyżej jest całkowicie poprawne i nic nie pominąłem?
hrabo - 2017-12-03, 16:24
:
Emiel Regis napisał/a:
co w praktyce oznacza wyłączenie wartości od 12 500 w górę

Scroll z magią podróżną ma wartość 15k, a arty 20. Spokojnie możesz korzystać z górnej granicy przedziału = 14999.
Emiel Regis - 2017-12-03, 20:43
:
Ja 12 500 wybrałem dlatego, że to jest wartość puszki pandory ze wszystkimi czarami czwartego poziomu, a m.in. takich hurtowych bonusów chciałem uniknąć.
Odnośnie konkretnej liczby, to wygląda że wartości obiektów są bardziej przedziałami niż pojedynczymi liczbami. Nie do końca tu umiem poznać zasadę i wygląda mi to trochę na niedeterministyczne. Robiłem testy w których używałem tylko jednego slotu i pojawiały się elementy z poza niego...
hrabo - 2017-12-03, 21:07
:
Większość obiektów o niższych wartościach może pojawiać się na wyższych przedziałach, zwłaszcza w połączeniu z jakąś skrzynią/kryptą.
Emiel Regis - 2017-12-04, 20:18
:
No to wiele wyjaśnia:)

A ja już jestem całkiem blisko ukończenia pierwszego szablonu, jednak manualnych poprawek po wygenerowaniu mapy chyba nie uniknę.