Akademia Wojny - forum

Mapy i Kampanie - Kajdany wojny, bug

As098 - 2017-07-28, 00:48
: Temat postu: Kajdany wojny, bug
Gram w swoją mapę, zaprojektowałem bosa z mocnymi statami. Dodałem sobie kajdany wojny bo ponowna walka z nim byłaby ciężka. Jednak jak go pokonałem komputer wynajął go ponownie po kilku tygodniach.
Chodzi o to, że pokonanie wrogiego bohatera( jeśli nie ucieknie), nie wyklucza go na stałe z gry. Tylko ja tak mam ?
Begrezen - 2017-07-28, 01:03
:
pokonanego bohatera zawsze można wykupić w karczmie. jeśli nie chcesz by wróg go kupował, zmień ustawienia wynajmu tego bohatera, w opcjach gry(ustawienia mapy>>bohaterowie)
New Year - 2017-07-28, 06:21
:
As098 napisał/a:
Dodałem sobie kajdany wojny bo ponowna walka z nim byłaby ciężka.

Kajdany wojny nie pozwalają żadnej ze stron uciec z pola bitwy. Nie oznacza to jednak, że nie można go później spotkać w karczmie (co jest głupie, ale nic na to nie poradzimy).
guziec - 2017-07-28, 12:07
:
To nie jest głupie. Bohater nie ginie, tylko opuszcza gracza. To nie wyklucza przecież pojawienia się w tawernie.
New Year - 2017-07-28, 12:27
:
guziec napisał/a:
To nie jest głupie. Bohater nie ginie, tylko opuszcza gracza. To nie wyklucza przecież pojawienia się w tawernie.

Po przegranej bitwie bohater sobie po prostu odchodzi. Wróg oczywiście nie chce go pojmać, bo po co. Akurat system z więzieniami z heroes 4 uważam za jeden z lepszych (gdyby tylko odsyłali tych bohaterów do stolicy, a nie najbliższego miasta).
As098 - 2017-07-28, 20:11
:
To niestety nie jest jedyne niewłaściwe zachowanie gry. Mogę wymienić inne:
- Rozwiązaniem jest, że warunkiem wygranej jest pokonanie takiego bohatera z mega statami.
Tylko jeśli ustawimy to, za cel wygranej komputer nie chce walczyć tym bohaterem.
Problem ze zrobieniem map z celem przetransportowanie artefaktu. Grałem w mapę ( wojna z cesarstwem ) zamiast pokonać trasę wystarczy zaatakować bohaterem i nim uciec, wynajmujemy go w karczmie razem z artefaktem. I tak złożyłem eliksir życia w jeden dzień.
I weź tu zrób dobrą przygodową mapę.
- Warunek przegranej utrata konkretnego bohatera, brak karczmy na przy jego drodze do celu.
Btw miło wiedzieć że forum żyje :mrgreen:
Begrezen - 2017-07-28, 21:38
:
As098 napisał/a:
To niestety nie jest jedyne niewłaściwe zachowanie gry. Mogę wymienić inne:
- Rozwiązaniem jest, że warunkiem wygranej jest pokonanie takiego bohatera z mega statami.
Tylko jeśli ustawimy to, za cel wygranej komputer nie chce walczyć tym bohaterem.

cpu atakuje kogoś wtedy, gdy ma pewność wygranej, gdy wie że przegra albo walka będzie bardzo wyrównana to nieatakuje :-) cel misji raczej nie ma tu nic do rzeczy,

As098 napisał/a:
Problem ze zrobieniem map z celem przetransportowanie artefaktu. Grałem w mapę ( wojna z cesarstwem ) zamiast pokonać trasę wystarczy zaatakować bohaterem i nim uciec, wynajmujemy go w karczmie razem z artefaktem. I tak złożyłem eliksir życia w jeden dzień.

to nie jest niewłaściwe zachowanie gry, tylko niedopatrzenie autora :-| trzeba było ustawić odpowiedni warunek przegranej ;_;

As098 napisał/a:
- Warunek przegranej utrata konkretnego bohatera, brak karczmy na przy jego drodze do celu.

to już zależy od koncepcji mapy. może autor mapy chciał, byś miał tylko jednego bohatera?

As098 napisał/a:
Btw miło wiedzieć że forum żyje :mrgreen:

to pewnie dlatego, że konkurs tuż tuż :-)
Mikus - 2017-07-30, 11:48
:
Begrezen napisał/a:
cpu atakuje kogoś wtedy, gdy ma pewność wygranej, gdy wie że przegra albo walka będzie bardzo wyrównana to nieatakuje

No tak nie do końca, wiele razy można spotkać cpu rozbijającego się na jakichś neutralach.
heroes3 - 2017-07-30, 12:36
:
Mikus napisał/a:
Begrezen napisał/a:
cpu atakuje kogoś wtedy, gdy ma pewność wygranej, gdy wie że przegra albo walka będzie bardzo wyrównana to nieatakuje

No tak nie do końca, wiele razy można spotkać cpu rozbijającego się na jakichś neutralach.

To też chyba zależy od poziomu, na jakim gramy.
Homm3 - 2017-07-30, 14:19
:
Begrezen napisał/a:
cpu atakuje kogoś wtedy, gdy ma pewność wygranej, gdy wie że przegra albo walka będzie bardzo wyrównana to nieatakuje cel misji raczej nie ma tu nic do rzeczy,

Zapomniałeś o tym jak już cpu straci ostatni zamek i wtedy jak to się mówi tonący brzytwy się chwyta ale zazwyczaj to tak właśnie jest na wyższych poziomach.