Akademia Wojny - forum

Świat Heroes 3 - Sekret mapmakera - Jak "to" robić?

Tilogour - 2013-10-27, 13:28
: Temat postu: Sekret mapmakera - Jak "to" robić?
Jestem już bardzo doświadczonym mapmakerem (ej! Nie śmiać się!), więc postanowiłem podzielić się z wami sekretem tworzenia dobrych map.

Na początku należy wybrać teren.
Są dwie ścieżki wyboru terenu.
1. Najlepiej niech to będzie coś łatwego - Łąka jest świetnym terenem - ma dużo przeszkód, ładnie wygląda i jest zielona. Najlepiej niech to będzie cała mapa w jednym terenie (i przeszkodami z takowego), żeby nie mącić umysłów graczy. Przecież ma się skupić na grze, a nie na widokach. Im bardziej ujednolicony teren i dekoracje, tym lepiej.
Wybierając pierwszą ścieżkę absolutnie nie używamy pustynii, ani śniegów - To najgorsze tereny - mają mało przeszkód i są ciężkie do wypełnienia.

2. Jeżeli chcesz stawiać sobie wyzwania i zrobić mapę w zakazanych terenach polecam drugą ścieżkę.
Wtedy wypełniasz mapę górami i jeziorami - wybierasz przeszkody, które zajmują jak najwięcej mapy (jeżeli nie chce Ci się tworzyć możesz zapchać mapę pędzlem przeszkód, a następnie gumką zrobić miejsce na zamki i bohaterów - zarówno swoich, jak i przeciwnika.) Pozwala to na zaoszczędzenie czasu i sił na tworzenie kolejnych rewelacyjnych map. Niektórzy ludzie lubią tak tworzyć.
Jeszcze jedna ważna rada, która urozmaica rozrywkę - Losowość. Im jej więcej, tym lepiej dla mapy i gracza - w końcu nigdy nie wiadomo, czy podstawowych surowców będzie pilnował archanioł, czy zwykły chłop. Czyż to nie cudowne?

Jestem hipsterem wśród mapmakerów, więc zapchałem łąki górami.
Tutaj screen z przykładowej mapy stworzonej przeze mnie
(oczywiście odstęp od przeciwnika można zwiększyć)


A tu po modyfikacji


Po skończeniu tej rewelacyjnej mapy należy wybrać ciekawą nazwę. Ja swoją nazwałem "Góry Śmierci OMG!!" i możecie już teraz w nią zagrać.
(jeżeli macie WoGa oczywiście hue hue hue )
Żeby zaoszczędzić czas nie dałem żadnej fabuły, ale od czego są kreatywni gracze - przecież można samemu stworzyć fabułę i grać wg. niej.

Drugi screen przedstawia moją mapę po lekkiej modyfikacji - niestety zapisała się pod Wogiem, ale SoD powinien ją otworzyć i nie powinno być problemów (chyba).

BTW: Zrobiłeś mapę, której nie da się przejść? Tym lepiej! To gracze nie umieją grać! Cóż z tego, że przeciwnika nie da się pokonać, bo jest twoim sojusznikiem. Ty ZAWSZE wiesz lepiej. !
Testowanie najlepiej sobię odpuścić. Niech gracze będą zaskoczeni. Może znajdą jakiś ciekawy błąd.

Dodałem nową wersję mapy dla WoG-graczy. Niestety SoD jej nie widzi : <, bo zapisałem w edytorze WoGa.
Dago - 2013-10-27, 19:58
:
Przepraszam, ale... po co komu taki temat? Chyba KAŻDY wie, że tak map się nie robi, nawet najgorsi mepmejkahs aż takich jaj nie robią... więc z czego się tu wyśmiewasz? I czego ludzi chcesz nauczyć? Zginąłem w mafii to wracam tu spamować, lol
Gandalf - 2013-10-27, 20:01
:
On niczego nie chce ludzi uczyć, tylko najpewniej daje ujście swojej irytacji po zobaczeniu jakichś mapek/zagraniu na nich. Poza tym to oczywista hiperbolizacja.
SCS - 2013-10-27, 20:12
:
Jesteś dobrym mapmakerem więc mam pytanko, jak zrobić aby każdy tydzień był tygodniem złego oka ?
Tak jest w mapce lotr 3.2
Tilogour - 2013-10-27, 20:29
:
Gandalf - Plus dla Ciebie.
Cytat:
Chyba KAŻDY wie

Bardzo się mylisz. I wyśmiewam tu również różne "techniki"/"sposoby tworzenia map" stosowane przez mapmakerów. Wystarczy dokładnie poczytać.
Cytat:
Przepraszam, ale... po co komu taki temat?

Po co komu taki temat? A po co komu twój post napisany w taki sposób tu? Jest mniej konstruktywny od mojego wyśmiewania się i nie jest zabawny.
Wiesz dlaczego go napisałeś?
Cytat:
Zginąłem w mafii to wracam tu spamować, lol

Widzisz. Napisałeś post, bo nie zrozumiałeś tematu. Dlatego on tu jest. Mój temat jest po to, by:
1.Ktoś mógł się uśmiać czytając moje wyśmiewanie się z map robionych w ten sposób.
2. Ktoś zastanowił się: "A może tym razem zrobię mapę inaczej. Może nie będzie tak jednolita, jak zwykle?" W końcu zmieniając sposób tworzenia mapmaker się rozwija, a klepiąc takie same mapy raz za razem w końcu zaczyna stać w miejscu (chyba, że są to mapy w 100% dopracowane - takim mapmakerom nie mam nic do zarzucenia)
Resztę wyjaśnił Gandalf.
Jeżeli ktoś grał w moje wczesne mapy, to wie, że ten temat jest również autoironią w pewnym stopniu.

SCS - w nowym temacie mogłeś o to pytać. Ja nie wiem. Nie znam wszystkich sztuczek edytora map.
Red - 2013-10-29, 12:58
:
Na początku pomyślałam, że to wyjątkowo słaby trolling, ale widziałam już wiele Twoich postów na forum i stwierdziłam, że to rzeczywiście musi być ogromna frustracja. Niestety chyba nie ma żadnego sposobu, żeby to zmienić :<
Osobiście nie mam nic do tego, że ludzie uczą się robić mapy, wiadomo, że na początku będzie słabo albo bardzo słabo, ale z czasem na pewno pojawi się jakiś postęp. Jedyne, co mi przeszkadza to fakt, że niektórzy od razu wrzucają swoje początkowe wypociny i wręcz żądają, żeby je oceniać ale "niezbyt krytycznie, bo to moja pierwsza mapka". Meh.
Mały Farciarz - 2013-11-08, 18:15
:
Polecam wpisywać ważne słowa w taki nawias {} wtedy to co jest zawarte w nawiasie, będzie napisane złotą czcionką :)
Dago - 2013-11-08, 18:33
:
A jak sie uczyć nie prosząc o rady i o ocenę?
Tarnoob - 2013-11-08, 23:15
:
Starsi forumowicze pamiętają może, że {Bartman} polecił kiedyś doskonałego mapmakera – {Alavrisa} oraz jego stronę {alavris.prv.pl}. Alavris był nawet laureatem konkursów na mapy organizowanych przez CDProjekt.
feranos - 2016-04-19, 22:10
:
1. Według mnie dzięki temu, że jest dużo przeszkód to mapa wygląda profesjonalnie, puste pole to ja robiłem jak miałem 15 lat temu jak chodziłem do podstawówki.
2. Fabuła? Serio? Chce się komukolwiek czytać te masy pierdół, które ktoś napisał, w przepływie nostalgii za rozprawkami w gimnazjum? Mnie tylko wkurwia, że muszę klikać enter, bo ktoś chciał zabłysnąć biedafabułą o dzielnych rycerzach broniących krainy przed złymi nieumarłymi czy podobnymi randomami.
3. Losowość jest bardzo ważna, nie że tam od razu czy chłop czy archanioł, ale umiejscowienie zamków. Jasne, że muszą być w odpowiedniej, mniej więcej równej od siebie długości (nie odległości, a długości drogi, lubię umiejscawiać zamki tak, że wrogowie widzą się od pierwszej tury, ale dojść do siebie mogą dopiero po miesiącu). Nienawidzę mapy Warlords właśnie dlatego, że grają pierwszy raz w drugim tygodniu każdy już wie, gdzie są wszyscy wrogowie.
4. Co do samych aspektów wpierdalania niepokonanych wrogów czy bilionów smoków (serio grałem w taką mapę, żeby zdobyć ostatnie miasto potrzebowałbym zbierać armię kilkanaście lat po jak pokonać 999 błękitnych, 999 magicznych, 999 kryształowych, 999 rdzawych, 999 czarnych, 999 złotych i 999 czerwonych) to jakiś kurwa żart był, wkurwiłem się strasznie.

Jasne, pewnie są tacy ludzie, którzy takie mapy lubią, choć nie mam pojęcia dlaczego, ale chyba lepiej jest robić normalne, casualowe, strategiczne mapy, a nie bawić się w jakieś pseudoinwencje.

Stawiam złoto przeciwko żołędziom, że nikt tego nie przeczyta.
As098 - 2016-04-20, 00:50
:
Przydaje się też opcja kopiuj, wklej np. 80 potworów 1 poziomu [ losowe] i umieszczasz potem np. 40 potworów 2 poziomu. Mapy powinno dać się przejść na 80% ale na 130% powinno być trudno.
Przy stawianiu potworów można pomóc sobie fabułą. np. tereny śmierci. A potem umieszczać szkielety, zjawy idp. Każdy teren da się przeszkodami po zapełniać ,, pędzel,, Ogólnie niektórzy są czepliwi o szczegóły ale obiekty o dużej wartości lepiej dawać takie same potwory.
hrabo - 2016-04-20, 01:08
:
@2 posty powyżej
Prawo Poego motzno
Begrezen - 2016-04-20, 11:14
:
Cytat:
Mapy powinno dać się przejść na 80% ale na 130% powinno być trudno.

Aha, ale co jeśli ktoś będzie chciał grać na 200%? Nie przeżyje nawet tygodnia? :lol:
Dago - 2016-04-21, 15:52
:
Granie powyżej 130% ssie