Trzeci poziom jest bardzo trudny, wprawdzie mamy więcej zamków niż wróg (3 do 2), ale są one różnych rodzajów, a wróg dodatkowo zamki ma rozbudowane i wyposażone w dodatkowe siedliska na mapie. Nasze tereny to południe i wschód mapy. Wróg siedzi za 2 garnizonami, jego zamki możemy podejrzeć w chatce magika. Gdy pozbiera on wszystkie wojska, nie mamy z nim szans, wtedy zostaje tylko restart mapy. Na szczęście komputer robi przerażające błędy i dość często wystawia podzieloną, słabszą armię na łomot. Nam pomagają silne artefakty strzeżone przez smoki na południowym zachodzie mapy. Na początku powinniśmy szybko pozajmować kopalnie i zebrać skarby, w międzyczasie rozbudowując jeden zamek o brakujące 3 siedliska stworów. Lord Haart powinien zbierać artefakty i doświadczenie oraz podnosić współczynniki. Bardzo pomagają czary Magiczny Portal oraz Wrota Wymiarów, które niekiedy możemy spotkać w gildiach magów. Wróg ciągle będzie nas atakował, po odparciu 2-3 bardzo groźnych ataków zaczniemy uzyskiwać nad nim przewagę. Gdy wyczujemy dobry moment, atakujemy wrogi zamek. Gdy go zdobędziemy, uzyskamy znaczną przewagę. Na północ od niego jest drugi, ostatni zamek wroga. Po jego zdobyciu kończymy cała kampanię. W podziemiach znajduje się kilka siedlisk i kopalń, a także monolity przejścia i skarby. |